Organiseer uw betalingen, inclusief overschrijvingen, domiciliëringen en doorlopende opdrachten, met Easy Banking Business.
Wat zijn instantoverschrijvingen?
Een instantoverschrijving is een SEPA-overschrijving die 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar wordt verwerkt, dus ook op feestdagen en tijdens weekends. Zelfs als de begunstigde een rekening heeft bij een andere bank dan de verzender, wordt het geld binnen enkele seconden op de rekening van de begunstigde overgeschreven.
Wanneer is het van toepassing?
Instantoverschrijvingen kan u ontvangen of versturen naar begunstigden binnen de SEPA-zone. Tot de SEPA-landen behoren alle lidstaten van de Europese Unie: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slovakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.Maar ook de Europese staten Liechtenstein, IJsland, Monaco, Noorwegen, San Marino en Zwitserland behoren tot de eengemaakte betalingszone.
Instantoverschrijvingen zijn alleen beschikbaar voor enkelvoudige overschrijvingen in EUR, met een limiet van 50 000 EUR per rekening per dag. Als een bepaalde bank geen instantoverschrijvingen kan verwerken, dan krijgt u onmiddellijk een waarschuwing.
Voordelen
Meer informatie zal beschikbaar zijn over de internationale betalingen die via het SWIFT-netwerk worden verwerkt. De verstrekte informatie is gebaseerd op wat de bank ontvangt van de SWIFT gpi-tracker. Die informatie is afkomstig van (gpi-conforme) banken die uw betaling afhandelen en word dan door de tracker gedeeld. Snelheid, zekerheid en een vlotte internationale betalingservaring zijn cruciaal voor ons allemaal. SWIFT gpi verbetert dit aanzienlijk door meer transparantie aan te bieden voor internationale betalingen over de correspondentenbanken heen. U kunt zien wat de status van de betaling is, inclusief de geschatte boekingsdatum. Meer informatie hier.
We hebben tal van aanpassingen gedaan op het vlak van gebruiksvriendelijkheid, zoals
Met de functie Nieuwe overschrijving kan u met het juiste profiel online Europese of internationale betalingen maken. Het systeem controleert automatisch of de overschrijving voldoet aan de SEPA-normen, of dat het om een internationale overschrijving gaat. Wil u een overschrijving doen naar meerdere begunstigden? Dat kan in hetzelfde scherm. U kan maximaal 500 begunstigden toevoegen aan een overdracht in bulk. Om het uzelf gemakkelijker te maken, kan u ook het overzicht van uw begunstigden bewaren binnen uw online bankplatform. Met de functie Begunstigden kan u nieuwe begunstigden toevoegen, of bestaande begunstigden wijzigen of verwijderen en ze in groepen onderbrengen.
U kan Europese overschrijvingen invoeren tussen uw eigen rekeningen en naar begunstigden die op Easy Banking Business Web zijn opgeslagen.
U kan ook Europese overschrijvingen raadplegen die op uw goedkeuring wachten en ze gemakkelijk ondertekenen met uw 5-cijferige mobiele pincode.
Om het u gemakkelijker te maken, kan u collectieve en gewone overschrijvingen hergebruiken, met of zonder wijzigingen. Wil u uw overschrijvingen aanmaken in een boekhoudsysteem, dan kan u bovendien die overschrijvingen importeren in Easy Banking Business. Het systeem zal het bestand controleren zodra het is geïmporteerd en u de resultaten tonen.
Met Easy Banking Business maakt u nieuwe doorlopende opdrachten aan voor Belgische zichtrekeningen, en kan u bestaande doorlopende opdrachten wijzigen of verwijderen. U kan doorlopende opdrachten gebruiken om automatisch een terugkerend bedrag, zoals huur, aflossingen op een lening of een spaartegoed te betalen op een vaste datum.
Met Zoomit behoudt u het overzicht op uw elektronische facturen. Easy Banking Business laat u toe om facturen, kredietnota’s en loonbrieven te bekijken en elektronisch te betalen. Klik op de Zoomit-functie in het menu om snel te zien welke facturen nog moeten worden betaald, of om nieuwe leveranciers en documenten te beheren.
Via SEPA-domiciliëringen kan u in België en de rest van Europa eenmalige of regelmatige facturen sturen naar uw klanten. De betaling gebeurt automatisch, zolang er een goedkeuring is van de persoon of het bedrijf dat de betaling moet doen. In Easy Banking Business kan u deze domiciliëringen beheren als debiteur of als crediteur.
Easy Banking Business verzamelt uw verschillende domiciliëringen als schuldenaar in de functie Domiciliëringen. Met het juiste profiel kan u domiciliëringen opzoeken en de details van verschillende mandaten bekijken. U kan hier ook crediteuren blokkeren of terugbetaling vragen als dat nodig blijkt. Als u schuldeiser bent, dan kan u in de functie Invorderingen verschillende invorderingen importeren of nieuwe mandaten en groepen van betalingen aanmaken.
©2021 BNP Paribas Fortis
Bedankt voor uw antwoord
Om u in de toekomst beter te helpen, kan u aangeven wat u niet bevalt aan dit antwoord.
Stuur ons een bericht of bel ons
Stuur ons een bericht of bel ons
Gebruik een van de volgende opties om contact met ons op te nemen
Gebruik een van de volgende opties om contact met ons op te nemen